Learning theory

学术信息

    学术报告预告:工程科学前沿讲坛第206讲,4月10日美国格里森公司资深齿轮理论家及中国区齿轮技术总监樊奇博士


  • 工程科学前沿讲坛第206讲      

    报告题目:Introduction of Modern Gleason Bevel Gear Technology

    报告人:樊奇(博士,美国格里森公司资深齿轮理论家及中国区齿轮技术总监)

    时   间:2017年4月10日09:30

    地   点:机械传动国家重点实验室219会议室

    报告内容简介:

    Dr. Fan will first brief the profile of Gleason Corporation including its location, branch offices and plants, and product scope as well. Dr. Fan will also review historic scholars and scientists who have made significant impact and contributions  in the field of gearing. Then, Dr. Fan will introduce modern Gleason bevel gear technology in general, which includes theoretical basis of bevel gear design, software programs, machines, and manufacturing processes. Dr. Fan welcomes questions from the audience after the presentation.

    报告人简介:

    樊奇博士现任美国格里森公司(Gleason Corporation)资深齿轮理论家及中国区齿轮技术总监. 他是美国机械工程师协会ASME 会士 (Fellow)。任美国机械工程师协会动力及齿轮传动专业委员会学术主席(Technical Chair)。樊奇博士是美国机械工程师协会<<机械设计期刊 >> (Journal of Mechanical Design)的连任副主编, 专门负责齿轮及传动方向论文的审阅。

    樊奇博士是世界著名齿轮啮合原理鼻祖李特文( Faydor L. Litvin)教授的博士生,早期樊奇博士曾在武汉理工大学任副教授从事机械原理和机械零件等相关课程的教学和科研工作十多年。樊奇博士长期从事齿轮啮合原理的研究,在齿轮接触分析,模拟,修形,数字化制造,以及新型齿形研究等方面具有突出的学术贡献, 发表了诸多SCI高引用率的文章并获美国专利。曾获美国航空航天局NASA颁发的科技成果奖及英国机械工程师协会颁发的托马斯科技成果奖。


    欢迎广大师生参加!


    主办单位:重庆大学工程学部

    承办单位:机械传动国家重点实验室



 

版权所有:重庆大学 机械传动国家重点实验室     地址:重庆市沙坪坝区沙正街174号

电话/传真:023-65106195 邮编:400044 E-mail:slmt@cqu.edu.cn

技术支持:重庆巨软科技